پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

پرشتاب به‌سوی پیک اُمیکرون

  • کد خبر: ۹۹۷۱۲
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
پرشتاب به‌سوی پیک اُمیکرون
افزایش تخت‌های بیمارستانی، اولویت مقابله با موج ششم کرونا در خراسان‌رضوی است.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ سی اُم بهمن ماه ۱۳۹۸، وزارت بهداشت به صورت رسمی ابتلای چند بیمار به کرونا و ورود رسمی این ویروس به ایران را تأیید کرد و آن طور که این وزارتخانه اعلام کرده است تا امروز بیش از ۶ میلیون نفر در کشور به کرونا مبتلا شده  و بیش از ۱۳۴ هزار نفر هم جانشان را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

اما حالا درست در دوسالگی ورود این بیماری عجیب به کشور، اُمیکرون یک تنه و در عرض یک ماه نقشه تمام آبی و زرد کشور را قرمز کرده است و مرگ و میر‌هایی که به ۲۰ نفر در روز رسیده بود دوباره به مرز ۲۰۰ نفر رسیده است.

اوضاع در خراسان رضوی و مشهد هم مثل کشور چندان مساعد نیست و مناطق قرمز استان از ۲۰ به ۲۵ شهرستان رسیده است و حدود ۱۰۸۰ بیمار جدید هم در بیمارستان‌ها بستری شده اند که ۷۸۴ نفر از این بیماران در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

طغیان اُمیکرون در مشهد همچنان ادامه دارد و آمار و ارقامی که دانشگاه علوم پزشکی از میزان مراجعات سرپایی منتشر می‌کند، نشان می‌دهد که همچنان در قله مراجعه‌های سرپایی هستیم.

۶۰ تا ۷۰ درصد تست‌ها مثبت است

محمدحسن درخشان، مدیر توسعه و ارتقای شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جزئیات مراجعه‌های روزانه به مراکز جامع منتخب سلامت گفت: روزانه ۲۵۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا به صورت سرپایی به مراکز جامع سلامت منتخب مراجعه می‌کنند که اکنون ۶۰ تا ۷۰ درصد تست‌های پی سی آر مثبت است.

اوج افزایش بیماران سرپایی

دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی هم از در دستورکار قرار گرفتن افزایش ظرفیت تخت‌های بستری بیماران کرونایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه در هفته‌های آینده پیش بینی می‌شود که تعداد بیماران بستری افزایش یابد، بالا بردن ظرفیت تخت‌های بستری در اولویت قرارگاه مدیریت بیماری کرونا قرار دارد.

اکنون در اوج افزایش بیماران سرپایی در پیک ششم هستیم و به سمت افزایش بیماران بستری پیش می‌رویم، به همین دلیل دغدغه اصلی ما افزایش ظرفیت تخت‌ها و مدیریت بهتر تخت‌های بیمارستانی است.

علی اصغر انجیدنی ادامه داد: در پیک ششم تعداد بیشتری از کودکان، نیازمند بستری و خدمات درمانی ویژه هستند که هماهنگی برای افزایش ظرفیت بیمارستان اکبر و استفاده از ظرفیت بقیه بیمارستان‌ها برای کمک به خدمات رسانی به کودکان پیگیری می‌شود.

افزایش سه برابری بستری‌ها در «هاشمی نژاد»

محمد موسوی، رئیس بیمارستان هاشمی نژاد، نیز با اشاره به افزایش تصاعدی بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان گفت: آمار بیماران بستری این مرکز درمانی از ابتدای بهمن ماه تا امروز ۳ تا ۴ برابر شده است و بیشتر این بیماران هم افرادی هستند که یا واکسن کرونا دریافت نکرده اند یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

اکنون ۷۰ بیمار مبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند که ۱۱ نفر از آن‌ها تحت مراقبت ویژه قرار دارند و روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ نفر به صورت سرپایی به کلینیک تنفسی این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->